Mitä sä tiedät rokotteista?

25.06.2019

Jyväskyläläinen Psyon Games on ottanut tehtäväkseen levittää Antidote-pelinsä avulla rokotetietoisuutta. Antidote-peli on keskeisessä roolissa GSK:n (GlaxoSmithKline) tietoisuuskampanjassa, jossa matkailijoita tiedotetaan hepatiitti A:n ja hepatiitti B:n riskeistä sekä rokottautumisen helppoudesta. Antidotesta tuttu Hepatiitti-hahmo nähdään osassa mainoksissa häiriköimässä rokotteensa unohtanutta matkailijaa. Kampanjavideosta löytyy suomenkielinen versio ja englanninkielinen versio.

Psyon Games ja GSK selvittävät yhdessä Antidote-pelin sisällön viestinnän vaikuttavuutta sekä pelin ympärille tehdyn kampanjan tehokkuutta. Yritykset tekivät ensimmäisen yhteistyöpilotin rokotetietoisuuden levittämiseksi syksyllä 2018. Hyvien tuloksien myötä yhteistyö jatkuu ja tiivistyy tänä keväänä. Androidille ja iOSille julkaistu Antidote on jo aiemmin saanut Maailman Terveysjärjestö WHO:n sekä eduskunnan rokoteryhmän hyväksynnän. Mobiilipelaajia on jo yli kaksi miljardia – oppimispeleissä suuri mahdollisuus. Rokotteisiin liittyvät valeuutiset ja niistä seurannut epäluottamus ovat WHO:n mukaan yksi kymmenestä suurimmasta kansanterveydellisestä riskistä. WHO nosti aiemmin Antidoten esimerkkinä tulevaisuuden terveysvalistustavoista. Maailmassa on noin 2,1 miljardia mobiilipelaajaa. Yksistään Yhdysvalloissa mobiilipelaajia on 193 miljoonaa. Psyon Games näkeekin Antidoten kaltaisten pelien olevan suuri mahdollisuus luotettavan tiedon levittämiseen. Näin ajattelevat myös Psyon Gamesin sijoittajiin kuuluva, Roviossa vaikuttanut ja sittemmin Lightneerissa pelialan uraa jatkava Peter Vesterbacka. Vesterbackan lisäksi Psyon Gamesin hallituksessa vaikuttaa myös alkuvuodesta mukaan liittynyt GSK:n Ruotsin ja Suomen entinen toimitusjohtaja Kenneth Forssell. GSK on yksi maailman johtavista tiedelähtöisistä lääke- ja terveydenhuoltoalan yrityksistä. Psyon Games presskit: https://psyongames.com/presskit/.

Alla olevassa laatikossa voit kommentoida aihetta. Ylläpito hyväksyy ja julkaisee kommentit.